Kamis, 19 November 2015

2 Tips untuk menghilangkan berpeluh Tangan

2 Tips untuk menghilangkan berpeluh Tangan

Ada dua tips dalam artikel ini yang boleh membantu menyingkirkan tangan berpeluh. Masalah ini secara rasmi dipanggil hiperhidrosis palmar. Ia adalah sangat berleluasa di kalangan remaja dan amat menyedihkan.

Jika anda mengalami keadaan ini, anda akan memahami betapa melemahkan ia adalah kerana tangan anda sentiasa kelihatan. Ia juga boleh berlaku dalam cuaca sejuk. Berpeluh sedalam-dalamnya masih boleh berlaku walaupun tangan anda berasa sejuk. Tugas yang mudah boleh menjadi sukar untuk melaksanakan.

Sebagai contoh, menulis peperiksaan boleh menjadi mimpi ngeri. Anda tidak boleh memegang pen dengan betul dan peluh boleh merosakkan kertas peperiksaan. Apabila tapak tangan secara konsisten lembab dan dingin, mereka mudah terdedah kepada kulat atau jangkitan bakteria.

Yang peliknya, berpeluh itu terhenti ketika tidur. Oleh kerana itu, terdapat banyak perdebatan tentang apa puncanya ialah. Ada yang mengatakan bahawa kelenjar peluh boleh tidak perlu dirangsang oleh sistem saraf simpatetik. Lain-lain mengatakan bahawa ini adalah hormon. Dalam banyak kes, keadaan ini disertai dengan berpeluh ketiak, kaki, kulit kepala dan muka.

Terdapat pelbagai kaedah rawatan dan terapi yang ada. Kes-kes yang teruk boleh dirawat melalui pembedahan atau dengan Botox. Sesetengah pakar yakin bahawa dengan mengelakkan makanan tertentu, masalah itu sering boleh meningkatkan secara semula jadi.

Kajian saintifik telah menunjukkan bahawa iodin boleh menjadi puncanya a. Ia mempunyai kecenderungan untuk merangsang kelenjar peluh tidak perlu. Oleh itu, menghapuskan makanan yang kaya dengan iodin daripada diet anda. Ini termasuk brokoli, bawang putih, asparagus, hati, ayam belanda dan daging lembu.

Untuk menghilangkan tangan berpeluh, anda juga boleh cuba rawatan di rumah ini yang telah dicadangkan oleh doktor kulit. Rebus lima uncang dalam satu liter air. Selepas ia telah sejuk, biarkan tapak tangan anda berendam di dalamnya selama kira-kira 30 minit. Teh mengandungi asid tannic yang bertindak seperti antiperspirant yang. Anda juga boleh mengepit beg teh di tangan anda selama 10 hingga 15 minit. Secara peribadi, saya menggunakan ubat rumah berpeluh dengan mengikuti panduan dalam talian yang bekerja untuk saya, dan anda boleh mengetahui lebih lanjut mengenainya pada pautan laman web saya di bawah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar