Minggu, 22 November 2015

Homeopati Untuk serviks dan lumbar spondylosis!

Homeopati Untuk serviks dan lumbar spondylosis!

Kebanyakan pesakit datang kepada homeopati untuk perubahan spondylotic di belakang mereka agak lewat. Sebaliknya, mereka datang kepada kami apabila rakyat perubatan konvensional mengatakan bahawa mereka hanya perlu mengambil jalan keluar untuk menjalankan dan menunggu untuk perubahan yang menggalakkan di tulang belakang untuk mengambil tempat. Juga mereka mengetahui dari mereka bahawa perubahan tulang belakang boleh hanya disimpan terpendam dengan senaman dan tidak boleh kembali semula. Tidak hairanlah kebanyakan pesakit datang kepada kita yang berputus asa, sakit, dan sejenis kebencian kehidupan, seperti dalam beberapa kes yang teruk, hidup menjadi sengsara kerana sakit spondylosis.

Perubahan spondylosis kebanyakannya dilihat pada serviks (leher) rantau dan lumbar (tulang belakang) wilayah. Mari kita lihat apa gejala pesakit hadir dengan ialah-

Gejala spondylosis- serviks

1) Sakit di tengkuk leher, bahu, kadang-kadang sehingga ke lengan dan bahagian bawah kepala.

2) Mungkin terdapat kesemutan dan kebas di lengan dan tangan walaupun dalam kes-kes yang teruk

3) Pening sering mengiringi

Gejala lumbar spondylosis-

1) Sakit pinggang atau lumbar sakit terutama pada mengangkat apa-apa berat atau dibengkokkan ke hadapan

2) sakit secara tiba-tiba yang membuatkan pesakit menangis dengan kesakitan pada masa-masa

3) Tidak mampu berjalan dengan tegak gaya berjalan

4) Kesemutan dan kebas di kaki yang lebih rendah

Bagaimana homeopati membantu untuk menghilangkan serviks dan lumbar spondylosis?

Ubat-ubatan homeopati membantu satu menakluk perubahan tulang belakang dengan keringkasan. Paling penting, setiap kes spondylosis adalah berbeza di mata homeopati. Dia tidak akan memberikan ubat tunggal untuk semua kes spondylosis kecuali memeriksa ketat tanda-tanda dan gejala-gejala pesakit. Bermulanya spondylosis, faktor-faktor penyebab mungkin, sejarah keluarga, lain-lain penyakit sendi atau tulang, faktor-faktor yang memburukkan atau memperbaiki rasa sakit, gejala-gejala yang hadir bersama-sama dengan masalah utama, dan lain-lain adalah semua perkara penting homeopati tidak boleh abaikan.

Tetapi ini tidak bermakna homeopati tidak akan memberi apa-apa ubat untuk kelegaan segera. Terdapat banyak ubat akut untuk serviks sambil spondylosis lumbar. Bergantung kepada persamaan gejala dan faktor-faktor lain yang dinyatakan di atas, doktor homeopati menetapkan ubat-ubat seperti Lachnanthes, Hypericum, Bryonia, Rhus tox, dan lain-lain untuk kelegaan segera dari sengsara spondylosis.

Tetapi bersama-sama dengan ubat akut untuk pengurangan segera kesakitan, preskripsi perlembagaan doktor homeopati 'melegakan penderitaan yang sepenuhnya. Ubat intercurrent tertentu, nosodes, dan lain-lain juga digunakan untuk memberikan kelegaan kekal dari arthritis.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar