Kamis, 19 November 2015

Terapi Gelang - The Magic Pill Untuk penyembuhan semulajadi

Terapi Gelang - The Magic Pill Untuk penyembuhan semulajadi

Memakai gelang terapi adalah sains alternatif penyembuhan. Ini adalah sumber penyembuhan yang telah wujud banyak peringkat umur dan telah digunakan pada zaman dahulu. Walau bagaimanapun keberkesanan sains lama ini masih belum ditentukan oleh badan rasional dan saintifik pengetahuan yang digunakan hari ini. Apabila gelang terapi dipakai, medan elektromagnet dikurangkan yang boleh membantu dalam penyembuhan semulajadi bahagian badan.

Pengamal boleh menetapkan gelang terapi untuk dipakai pada bahagian-bahagian tertentu badan untuk penyembuhan daripada bahagian-bahagian badan atau untuk mengatasi penyakit semasa yang mungkin boleh membimbangkan. Mereka boleh dipakai untuk kedua-dua penyakit fizikal dan mental juga. Mereka juga boleh dilakukan untuk meningkatkan tenaga dan daya hidup atau melegakan sebarang perasaan tidak selesa, penyakit yang boleh menjejaskan pemakainya. Pengamal sewajarnya akan menyelaraskan magnet kerana ia mempunyai tiang simetri. Bersama-sama dengan gelang pemulihan diri, terdapat beberapa cara di mana bahan terapeutik boleh dipakai. Ia boleh disemai dalam selimut, loket untuk leher, tali untuk pergelangan tangan dan lengan, insoles kasut, gelang kaki untuk kaki, tilam dan lain-lain boleh dengan mudah dipakai.

Gelang terapi adalah amat selamat; Bagaimanapun kos memperolehnya mungkin mahal bergantung kepada penyakit dan pengamal itu sendiri. Terapi ini juga boleh kadang-kadang lambat menjadikannya mahal. Dalam 7-10 tahun yang lalu, akses kepada peranti terapi magnet telah prolifik dan ini adalah salah satu daripada sebab-sebab, bahawa ia telah menjadi murah untuk memperoleh gelang terapi. Terdapat beberapa peranti selain gelang terapi yang boleh digunakan, kerana setiap orang bertindak balas berbeza terhadap terapi yang sama.

Bergantung kepada cara orang bertindak balas terhadap terapi magnet, mereka yang ditetapkan dalam peranti seperti gelang penyembuhan. Sesetengah orang sangat sensitif dan boleh bertindak balas terhadap medan magnet. Kesannya boleh dilihat dalam masa satu atau dua hari. Pada hujung lain spektrum adalah orang-orang yang mengambil masa yang lebih lama untuk melihat kesan-kesan terapi kepada mereka. Purata masa untuk rawatan apabila mereka memakai gelang yang penyembuhan boleh bertahan antara 2 hari hingga 2 minggu. Rawatan perlu ditempah khas untuk setiap orang seperti rawatan dadah konvensional adalah sesuai untuk jenis badan setiap orang.

Ramai orang hanya akan mendapatkan lebih ubat kaunter kerana mereka tidak mempunyai masa untuk pergi ke doktor, atau tidak boleh mendapatkan temujanji. Dalam banyak kes, keputusan rawatan sendiri boleh membahayakan. Ia sentiasa penting untuk mendapatkan nasihat daripada profesional kesihatan. Dengan cara yang sama, ia adalah penting bahawa nasihat pengamal perubatan alternatif diminta sebelum memakai gelang terapi magnet. Jenis yang sama hormat yang dipegang untuk terapi konvensional juga perlu diberi kepada pengamal perubatan alternatif.

Dalam banyak kes pemakainya hanya akan membeli ini gelang melegakan kesakitan dari farmasi, kedai kesihatan atau pusat membeli-belah tanpa benar-benar memahami kepentingannya dan bagaimana ia harus dipakai.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar