Kamis, 19 November 2015

Di mana Adakah Aloe Gel Datang Dari?

Di mana Adakah Aloe Gel Datang Dari?

Aloe gel lidah secara komersial dihasilkan dan diternak di negara-negara yang berlainan di dunia. Ia merupakan produk eksport, dan pendapatan tanaman menghasilkan yang boleh dipercayai dari tahun ke tahun sekali ditubuhkan.

Negara-negara berikut secara komersial menghasilkan produk aloe dan gel yang didambakan:

Australia
Bangladesh
Cuba
Domincan Czech
China
Mexico
Jamaica
India
Kenya
Afrika Selatan
Gel dalaman dituai dengan memetik tangan daun keseluruhan tumbuhan lidah buaya. Kilang itu sendiri adalah saka dan tidak mati, tetapi mendapat lebih besar setiap tahun. Mereka meninggalkan dituai satu-satu masa, dengan tangan. Ini biasanya dilakukan oleh penuai yang bekerja sepanjang tahun di negara-negara di atas di ladang-ladang aloe gel menghasilkan.

Sebaik sahaja daun lidah buaya yang dipetik ia dihantar untuk pemprosesan segera. Gel mesti stabil kekal sebagai produk yang boleh digunakan. Terdapat beberapa syarikat-syarikat yang telah wujud bertahun-tahun dan mempunyai pemprosesan dan penstabilan turun kepada seni halus. Walau bagaimanapun, sama seperti daun pilih sendiri, gel biasanya dituai dengan tangan juga. Memandangkan ini adalah satu proses manual, dan bahawa ia mengambil gel banyak daun untuk membuat apa-apa kuantiti, anda boleh memahami mengapa gel adalah agak mahal.

Ini dilakukan dengan menghiris daun dan mengupas kembali daun luar mendedahkan gel berharga dalam. Ia agak proses. Gel ini kemudiannya stabil dan dibungkus. Pada ketika ini, sering ditambah kepada kosmetik, losyen, sabun dan produk lain termasuk ubat gigi - (aloe adalah sangat baik untuk gusi). Ia juga digunakan sebagai tonik kesihatan semula jadi, dan dicairkan untuk membuat minuman aloe indah yang boleh menjadi sangat bermanfaat untuk kita secara keseluruhan kesejahteraan. Ia juga menjadi lebih popular sebagai ubat semula jadi untuk anjing dan kucing dan pelbagai haiwan lain.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar